Hareketsiz yaşamdan uzaklaşmak ve iş yerinde daha fazla hareket etmek için LINAK kılavuzu
Teknoloji ve trendler

LINAK oturma-ayakta durma kılavuzu

Yüksekliği ayarlanabilir ofis masanızdan en iyi şekilde yararlanmak, daha sağlıklı bir yaşam tarzının keyfini çıkarmak ve işte daha mutlu ve verimli olmak için beş kolay adım. Her saat 5-15 dakika ayakta durmak yeterli olabilir.

Alışkanlık edindiğimiz hareketsiz yaşam tarzından kurtulmak, davranışlarımızı değiştirmemizi gerektiren zor bir süreçtir. Çalışırken koltuğunuzdan nasıl kalkabileceğinizi gösteren bir kılavuz hazırladık.

Çalışırken belli aralıklarla oturarak ve ayakta çalışma
En önemli husus, tercihen saatte üç kez duruşunuzu değiştirmeniz ve hareket etmenizdir. Uzun süreler oturmak yerine belirli aralıklarla ayakta çalışabilirsiniz. Duruşunuzun iyi olmasına ve ağırlığınızı her iki bacağınıza eşit olarak dağıtmaya dikkat edin.
  • Öğle yemeğinden önce her saat 15 dakika boyunca masanızı kaldırıp ayakta durmayla başlayın.
  • Öğle yemeğine gitmeden hemen önce masanızı kaldırın. Böylece yemekten döndüğünüzde masanız doğru konumda olacaktır.
  • Öğle yemeğinden sonra, 15 dakika ayakta durun ve daha sonra indirerek 45 dakika oturarak çalışın.
  • Günün geri kalanında her saat masanızı yükseltin ve 15 dakika boyunca ayakta çalışın.
  • İşten çıkmadan önce, bir sonraki gün hazır olması için masanızı yükseltin.
Belirli aralıklarla ayakta ve oturarak çalışmakla ilgili önemli uyarılar: Hamileyseniz, varisiniz ya da her saat 5-15 dakika boyunca ayakta durmanızı önleyebilecek bir sağlık durumunuz varsa, ayakta çalışmanın sağlığınız açısından olumsuz sonuçlara neden olmayacağından emin olmak için doktorunuzla görüşün.

Çalışırken ayakta durmak istiyorsanız, bunu bir alışkanlık haline getirmeniz ve vücudunuzu ayakta çalışmaya alıştırmanız gerekmektedir. Uzun süreler ayakta duramıyor olabilirsiniz. Bu nedenle ayakta durarak çalışmaya beş dakika ile başlayın.

Bazen oturarak, bazen ayakta çalışmanız ve aralarda mümkün olduğunca çok hareket etmeniz gerektiğini unutmayın. Tüm gün ayakta çalışmak da sağlıklı değildir. Oturarak çalışma ile ayakta çalışma arasında bir denge sağlamak en iyisidir.

Teknoloji gün boyunca belirli aralıklarla ayakta durmanıza yardımcı olabilir
LINAK Desk Control™ yazılımı sayesinde masanızı bilgisayarınızdan (PC ve Mac) kontrol edebilir ve bilgisayar klavyesinden komut vererek hareket ettirebilirsiniz. Hareketleriniz için hedefler belirleyebilir (süre ya da yakılan kalori), mevcut pozisyonunuzda ne kadar kaldığınızı öğrenebilir, tercih edilen konumları ayarlayabilir ve hareketlerinizin geçmişini, süreyi ya da yakılan kalori miktarını görebilirsiniz. 

LINAK Desk Control ile kişisel koçunuz her zaman yanınızda! 

Belirli aralıklarla oturarak ve ayakta çalışmanın sağlığınız için ne gibi avantajları olduğu hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız Hareketli Masalar web sitesini ziyaret ediniz.

Videolar

Sağlığınız için Ayağa Kalkın play-icon

Sağlığınız için ayağa kalkın

LINAK Desk Control – Ayağa kalkmanız gerektiğini hatırlatır! play-icon

LINAK Desk Control – Ayağa kalkmanız gerektiğini hatırlatır

Düzenli olarak egzersiz yapmak yeterli değildir play-icon

Düzenli olarak egzersiz yapmak yeterli değildir

Dosyalar

Hareketlilik broşürü

Yüksekliği ayarlanabilir masaların neden ve nasıl kullanılması gerektiğini açıklayan bir kitapçık.

Görüntüle

Elektrikli aktüatör teknolojisi ile ilgili bir sorunuz mu var?

– Bizler kâhin değiliz. Ama aktüatör teknolojisinde uzmanız. Aktüatör konusundaki tüm sorularınızı lütfen hiç çekinmeden bize yönlendirin.