LINAK’ın kalite beklentilerine dair tedarikçilere yönelik bilgi

Tedarikçi kalite beklentileri 

LINAK’ın kalite departmanı, LINAK A/S’nin genel merkezinde bulunan ve Merkezî Tedarikçi Kalite Ekibi ile Ürün Hattı Kalite Ekipleri olmak üzere iki birime bölünmüş uluslararası bir teşkilattır. Fabrika Kalite Ekibi, ayrıca Çin, Slovakya ve ABD’de bulunan LINAK tesislerinde de bulunmaktadır. 
Bu birimler, aşağıdaki görevlerden sorumludur: 

Merkezî Tedarikçi Kalite Ekibi (LINAK A/S)

  • Yerel ve uluslararası tedarikçiler için kalite sözleşmesi
  • Tedarikçi değerlendirmesi 
  • Yerel ve uluslararası tedarikçi için tedarikçi onayı
  • Tedarikçi kalite geliştirme faaliyetleri
  • Tedarikçi sistemi ve PPAP denetlemeleri
  • Uluslararası tedarikçi kalite politikaları ve prosedürleri

Fabrika Kalite Ekipleri (LINAK A/S)

  • Yerel ve uluslararası tedarikçiler için kalite sözleşmesi
  • Tedarikçi değerlendirmesi
  • Yerel ve uluslararası tedarikçiler için tedarikçi onayı
  • Tedarikçi kalite geliştirme faaliyetleri
  • Tedarikçi sistemi ve PPAP denetlemeleri
  • Uygunsuzluk işlemleri ve kayıtları
  • Mal kabul muayenesi

Ürün Hattı Kalite Ekipleri (LINAK US, Slovakia, China)

  • Tedarikçi kalite geliştirme faaliyetleri
  • Tedarikçi PPAP denetlemeleri
  • Uygunsuzluk işlemleri ve kayıtları
  • Mal kabul muayenesi

LINAK’ın hangi kalite sorumlusu ile iletişime geçmeniz gerektiğinden emin değilseniz, size parçaları getiren kişiye danışın. LINAK’ın ilgili kalite sorumlusunun iletişim bilgilerini, bu kişiden her zaman öğrenebilirsiniz.

Tedarikçi kalite rehberi 
LINAK ile çalışan veya çalışmak isteyen tüm tedarikçilerin/şirketlerin Tedarikçi Kalite Rehberi’nde belirtilen talimatlara uymaları beklenmektedir. LINAK’ın tedarikçiler ile nasıl çalıştığına ışık tutan bu rehber, değerlendirme, yeterlilik, temel şartlar ve ilişkilerin nasıl yönetildiği gibi konuları kapsamaktadır. LINAK ile yapılacak tedarikçi kalite sözleşmesi, tedarikçi kalite rehberinde belirtilen beklentiler temelinde yapılmaktadır. 

PPAP şartı 
Üretim Parçası Onay Süreci (PPAP), LINAK’ta uygulanan bir kalite kontrol sürecidir. PPAP, tedarikçinin belli bir ürünü tasarım şartnamesine uygun şekilde ve beklenen hızda tutarlı olarak imal edebileceğinden emin olabilmek amacıyla uygulanmaktadır. 
PPAP sırasında birçok belge hazırlanır ve bu belgeler toplanıp bir PPAP paketine dâhil edilir. 

Tedarikçi değişiklik talebi
Tedarikçinin üretimde, üretim yerinde, alt tedarikçisinde vs. ürünün şeklini, uyumluluğunu ve/veya işlevini değiştirebilecek bir değişiklik yapması durumunda, tedarikçinin bir tedarikçi değişiklik talep formunu doldurması gerekir. Tedarikçi, formu tamamladıktan sonra LINAK’ta üründen sorumlu kişiye e-posta yoluyla göndermelidir. Üründen sorumlu kişinin kim olduğundan emin olmamanız durumunda, lütfen LINAK’ta ürünün satın alımını yapan kişiyle iletişime geçin.    

SCAR - 8D Raporu
Kritik veya yaygın uygunsuzlukların tespit edilmesi hâlinde, LINAK bir Uygunsuzluk Raporu düzenler. Bu durumda tedarikçi, 8D problem çözme prensiplerine dayalı bir Tedarikçi Düzeltici Eylem Raporu (SCAR) düzenlemek durumunda olur ve bu rapora sorunların nedenlerini ve sorunun tekrarlamasını önlemek amacıyla alınan önlemleri dâhil etmelidir.