Contact.ContactUsHere
Haberler 20 Mayıs 2021

Renkler, peş peşe yaşanan trendler ile dünyayı değiştiriyor

İnsan üzerinde muazzam bir etkiye sahip olan renkler, davranışları, ruh hâlini ve düşünceleri etkileyen güçlü bir araç olarak kullanılabilir. Okul çağında öğretmenin kırmızı kalem ile kontrol ettiği sınav kağıdından arabada uzun bir bekleyişten sonra nihayet yeşil olan lambaya kadar, renkler herkesin hayatında bulunur ve insanları yaptıkları her şeyde etkiler. Rengin gücü nereden geliyor? Günlük yaşamlarımızda neden bu kadar önemli bir rol oynuyor? En yeni LINcast pod yayınında işte tam bu konuları ele aldık.

Bir renk uzmanı ve Kerry Rowe Design, LLC şirketinin sahibi olan Kerry Rowe, ürünlerin müşterilere hitap edebilmesi için üreticilerle birlikte çalışarak renk paletleri geliştiriyor ve doğru malzemeleri ve yüzeyleri seçiyor. Rowe, tüketicinin bir üreticiyi nasıl algıladığı ve hakkında ne düşündüğü konusunda renk ve malzeme tercihlerinin büyük rol oynadığı ve hangi renk ve malzemelerin müşteri çekebileceği konusunda derin bir anlayışa sahip.

“Renk, tüketicinin kararlarına yön verir” diyen Rowe, sözlerine şöyle devam ediyor: “Eğer bir ürünün rengi doğru değilse, çoğu tüketici o üründen anında vazgeçer. Dolasıyla renk çok önemlidir. Renk trendlerini izleme ve tahmin etme hizmetlerinin pazarda çok önemli bir yere sahip olmasının nedeni de budur.”

Rowe, insanların renklerin etkisini yaşları ilerledikçe daha fazla fark ettiklerini, fakat rengin gücünün doğumdan kısa bir süre sonra işlemeye başladığını söylüyor. Bebekler tarafından algılanan ilk renk kırmızıdır ve bu renk temel hayatta kalma becerileri ile ilişkilidir. Rengin gücü, tüketicinin satın alma tercihlerinde muazzam bir etkiye sahiptir.

Rengin ne kadar güçlü olduğu düşünüldüğünde, şirketlerin ürünlerini tüketicilere kolayca satabilecekleri zannedilebilir. Fakat trendlerin ne olacağını tahmin edebilmek gerçekten zor olabiliyor. Rowe, müşterilerinin renk, malzeme ve yüzey konularında daha rahat karar verebilmelerini sağlamak amacıyla, onlara her yıl renk ve trend tahminleri üzerine sunum hazırlıyor. Bu bölümde üç başlıca trend kategorisine değinen Rowe, bu kategorilerin renk seçimleri ve tasarım üzerinde direkt etkisi olduğunu ve bunun yanı sıra trendlerin geleceği ve nasıl yavaşlayacakları üzerinde de etkili olduğunu anlatıyor.

“Kullan-at kültüründen giderek uzaklaşıyoruz. Günümüzde kullandığımız ürünleri bu nedenle daha nadir değiştirmemiz, trend döngüsünü de kesinlikle etkileyecektir.” diyen Rowe, sözlerine şöyle devam ediyor: “Münferit renklerin daha yavaş değişeceğini düşünüyorum… Sürekli en yeni ve en iyi olanı istiyoruz; fakat bu yaklaşım pek sürdürülebilir değil.”

Rowe’un üç trend kategorisini ve bunların iş yerlerini nasıl etkileyeceğini öğrenin. “Tasarımda Rengin Gücü” adlı bu bölümü, tercih ettiğiniz pod yayını platformlarından izleyin, okuyun veya dinleyin.

 

Şimdi dinleyin!

Yeni bir dinleme yöntemi!

Büyük haber... LINcast artık tüm pod yayını platformlarında mevcut. En yeni LINcast pod yayınımızı dinleyin ve yapılan kapsamlı araştırma, ergonomi ve sağlığımızı nasıl koruyabileceğimiz hakkında konuklarımızdan daha fazla bilgi edinin.

 
 
 

 
Ergonomiyi ofiste bırakmayın

Ergonomiyi ofiste bırakmayın!
Yaşadığımız “yeni normal” sürecinde birçoğumuz ofis masalarını geride bırakıp mutfak masalarından çalışmaya devam ediyor. Dünyadaki gelişmeler nedeniyle her ne kadar yakında iş yerlerimizde çalışmaya geri dönecek olsak da, evden çalışma kavramı bir şekilde hayatlarımızın parçası olmaya devam edecek. Texas A&M Üniversitesi Ergonomi Merkezinden Dr. Mark Benden ve Martha Parker, şu anda evden çalışan ve yakın gelecekte de çalışmaya devam edecek olanlar için birçok ipucu ve öneri sunuyor.
Devamını okuyun...

 

Sorunuz mu var?

- Ekibimiz size teknik bilgi, projenizi başlatırken rehberlik ve daha birçok konuda destek sağlayabilir.