Haberler 21 Ocak 2020

LINAK, çalışanların iş yerinde verimliğini ve memnuniyetini oturarak/ayakta çalışılan masalar ile artırma konulu yeni bir video serisi yayımladı

Ofiste oturarak/ayakta çalışılan masaları kullanmanın avantajları nelerdir? Aktif ve sağlıklı bir çalışma ortamı oluşturmanızı ve çalışanlarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayacak hareket çözümleri sunan LINAK, yüksekliği ayarlanabilir masaların hem çalışanlara hem de işverenlere nasıl avantajlar sağladığına ışık tutuyor.

Hareket etmek neden önemlidir?
Yıllar geçtikçe ofis ortamları da çok değişti; fakat bir şey hep aynı kaldı: Tüm değişikliklere rağmen hâlen çok oturuyoruz. Günlerimizin çoğunu, hatta günde 12 saate kadar oturarak geçiriyoruz.1 Uyanık olduğumuz saatlerini çoğunu ise hareketsiz geçiriyoruz. Günlük yaşamlarımızda aşırı hareketsizlik ciddi sonuçlar doğurabileceği için, bu son derece önemli bir konudur. Hareketsizlik, kalp rahatsızlığından diyabete, hâlsizlikten sırt ağrılarına kadar çeşitli rahatsızlıklar tetikleyebilir.

Get more companies moving with sit-stand desks

 

Sayılara bakıldığında, iskemik kalp hastalığı vakalarının %30’unun ve diyabet vakalarının %27’sinin fiziksel hareketsizlikten kaynaklanmakta olduğu görülmektedir.2 Dolayısıyla, gün içerisinde hareketsizliğimizi azaltacak olan her yöntem, sağlığımızı olumlu yönde etkileyecek değerli birer araçtır. Sağlık, yalnızca masayı kullanan kişiyi ilgilendiren bir konu değildir. İş yerinde sağlığa öncelik verilmesi, hem çalışan hem de işveren için çeşitli avantajlar sağlamaktadır. Yapılan araştırmalar, daha yüksek performansın sağlıklı çalışanlar ile doğrudan ilişkili olduğunu göstermektedir. Sağlık, bu nedenle her işverenin öncelik vermesi gerektiği bir konudur.

İnsanların hareket etmesini nasıl sağlarız?
Şirketinize hareket kazandırmanın en iyi yollarından biri, geleneksel çalışma masaları yerine yüksekliği ayarlanabilir, yani oturarak/ayakta çalışılmasına olanak tanıyan masalar tercih etmektir. İşletmenize hatırlatma fonksiyonuna ve kullanımı kolay bir tasarıma sahip yüksekliği ayarlanabilir masalar getirerek, çalışanlarınızın sağlığını geliştiren kurumsal bir program başlatabilirsiniz. Ofisteki her alana hareket kazandırmanın mümkün olduğunu da göz önünde bulundurmak gerekir. Tek ayaklı stantlardan çok ayaklı konferans odası masalarına kadar, ofiste akla gelebilecek her tasarıma hareket kazandırmanız mümkün. Düşünülmesi gereken başlıca konu, çalışanlarınızın nerede zaman geçirdikleridir. Çünkü muhtemelen tüm zamanları çalışma masalarında geçmiyordur. Toplantıların, ekip çalışmalarının ve sosyalleşme faaliyetlerinin meydana geldiği alanlar dışında daha birçok yere hareket kazandırmak mümkündür.

Oturarak/ayakta çalışılan masaların avantajları
LINAK DESKLINE bölümünün direktörü Michael Cook, “Oturarak/ayakta çalışılan masalar sağlık açısından birçok fayda sağlamaktadır. Üstelik edinilen bulgular, birkaç dakika ayakta durmanın kilo vermeyi desteklediğini, zihinsel sağlığı geliştirdiğini ve kişinin daha mutlu ve sağlıklı hissetmesini sağladığını göstermektedir” diyor. “Araştırmalar, ayarlanabilir masalarını daha sık kullanan çalışanların şirkete daha faydalı olduğunu da gösteriyor. Bu çalışanlar daha az hastalanıyor, daha iyi konsantre oluyor, daha verimli çalışıyor ve daha az stres yaşıyor3.

Get more companies moving with sit-stand desks

 

Mayo Clinic ve Arizona Devlet Üniversitesinde Obezite Çözümleri Direktörü olan James Levine’e göre, çalışanların daha aktif olabilmesini sağlayan çözümlere iş yerinde yapılan her 1 USD yatırım genelde 3 ila 7 USD dönüş sağlıyor. Dolayısıyla, oturarak/ayakta çalışılabilen masalar işverenler için her açıdan kârlı.”4

Ayakta durmak, iyi bir sağlık için gerekli enzimlerin etkinleşmesinde destek olur5, yorgun kasları rahatlatmak için kan akışını hızlandırır6 ve vücudun yük dengesini oluşturabilmesini sağlar. Otururken ayağa kalkma hareketi tek başına bile sağlığınız için faydalıdır.7 Çünkü bu hareket, vücudunuzun yer çekimine karşı çalışmasını sağlayarak iskelet kaslarınızı güçlü tutar. Hangi zaman aralıklarıyla oturulup kalkılması gerektiği konusunda tartışmalar sürse de, saatte en az 15 dakika olmak üzere günde en az 2 saat ayakta durulması önerilmektedir.8 Asıl hedef ise, gün boyunca sürekli hareket edebilmektir.

Cook, “Bu konuda yapılan ve gerçekten yanıltıcı olan araştırmalar da mevcut” diyor. “Yakın zamanda yapılan bir araştırma, uzun süreler boyunca ayakta kalmanın rahatsızlık ve zihinsel ağırlık gibi olumsuz etkilerin meydana gelmesine neden olabileceğine işaret ediyor. Oysa, sürekli oturmanın da ciddi olumsuzluklara neden olabileceğini biliyoruz. Doğrusunu söylemek gerekirse, konu oturmak veya ayakta durmak ile ilgili değil. Önemli olan, her iki eylemi de doğru miktarlarda yapabilmektir. Üzerinde durulması gereken konu oturmak veya ayakta durmak değil. Şirketlerin yapması gereken, çalışanların hareket etmelerini teşvik etmek ve daha aktif bir çalışma ortamı oluşturmaktır.”

Get more companies moving with sit-stand desks

 

Çalışana sağlanan faydalar (10):

  • Kanser riskini düşürür
  • Kalp-damar hastalığı riskini düşürür
  • Daha fazla kalori yakar
  • Enerji seviyelerini yükseltir
  • Kas hareketlerini artırır
  • Kilo vermeyi destekler
  • Zihin sağlığını destekler

İş verene sağlanan faydalar

  • Raporlu gün sayısının azalması
  • Daha fazla üretkenlik
  • Daha kaliteli ve verimli iş
  • Çalışanlar arasında daha fazla iş birliği
  • Daha fazla konsantrasyon ve daha az stres

Şirketinize hareket kazandırın
Oturarak/ayakta çalışılabilen masaların dünya genelinde giderek büyüyen bir trend olmasına karşın, birçok işletme bu tür masalara geçişlerini henüz yapmadı. Cook’un tahminine göre, Kuzey Amerika’da kullanılan çalışma masalarının yalnızca %10’unun yüksekliği ayarlanabiliyor. Bu, birçok insanın ve şirketin iş yerine hareketli çözümler kazandırmanın potansiyel avantajlarından henüz faydalanmadığı anlamına gelmektedir. Eğer siz veya şirketiniz henüz oturarak/ayakta çalışılabilen masalara geçmediyseniz veya üzerinde çalıştığınız yeni masa tasarımlarınıza hareket kazandırmayı düşünüyorsanız, bu tür masaların sağlayacağı avantajları keşfetmek için en yeni videolarımızı izleyin.

 

Referanslar

  1. Garrett, G., Benden, M., Mehta, R., Pickens, A., Peres, S. ve Zhao, H. (2016). Ayakta Çalışılabilen Masalar Getirildikten Sonra 6 Ay İçerisinde Çağrı Merkezi Verimliliği. İş Yerinde Ergonomi ve İnsan Faktörleri Üzerine IEE Faaliyetleri, 2-3, s. 188-195.
  2.  Healy, G., Lawler, S., Thorp, A., Neuhaus, M., Robson, E., Owen, N. ve Dunstan, D. (2012). İş yerinde aralıksız oturma sürelerini azaltmak. Kanıt sunan bir inceleme: Raporun tamamı. Melbourne, Avustralya: Victorian Health Promotion Foundation.
  3. Hedge, A. (18 Mart 2016). Oturarak/Ayakta Çalışma Programları http://ergo.human.cornell.edu/CUESitStandPrograms.html adresinden alınmıştır
  4. Hedge, A. (2017). Sağlık ve Verimlilik Sağlayan Ergonomik İş Yeri Tasarımı Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis Group.
  5. Institut für Gesundheit und Ergonomie (2018). Oturarak/ayakta çalışma hatırlatmalarının etkisinin ölçülmesi GEAPS
  6. Levine, J. ve Yeager, S. (2009). Fazla kilonuz mu var? Depresif misiniz? Oturma Hastalığına Sahipsiniz. J. Levine ve S. Yeager, Kilo Vermek İçin Biraz Hareket Edin: Uyku, yemek ve spor dışında harcanan enerji Daha İnce, Mutlu ve Akıllı Olmanın Bilimsel Yolu Ahenk.
  7. Lytle, T. (22 Şubat 2017). Ayakta Çalışılabilen Masalara Sahip Aktif Çalışanlar. Society for Human Resource Management’ten alınmıştır: https://www.shrm.org/hr-today/news/hr-magazine/0317/pages/promote-an-active-workforce-with-standing-desks.aspx
  8. Miles-Chan, J., Sarafian, D., Montani, J. Ve ark., e. (2013). Ayakta ve otururken duruşun korunmasında harcanan enerjinin heterojenliğinin karşılaştırması: Büyüklüğe ve süreye göre fenotipleme PLoS One, e65827, 8.
  9. Saeidifard, F., Medina-Inojosa, J., Supervia, M., Olson, T., Somers, V., Erwin, P. ve Lopez-Jimenez, F. (1 Mart 2018). Otururken ve ayakta harcanan enerji arasındaki farklar: Sistematik bir inceleme ve meta analiz. European Journal of Preventive Cardiology, 522-538.
  10. Tatta, J. (2017). Harekete Dönüş Ağrıları İyileştirme Zamanı: Ağrısız Bir Yaşam İçin Beyninizi ve Vücudunuzu Sıfırlama Programı. Boston: Da Capo Press.
  11. Van der Ploeg, H., Chey, T., Korda, R., Banks, E. ve Bauman, A. (2012). 222 497 Avustralyalı Yetişkinde Oturma Süresi ve Tüm Nedenlere Bağlı Ölüm Riski. Arch Intern, 172(No. 6), 494-500.
  12. Dünya Sağlık Örgütü. (2009). Küresel sağlık riskleri. Önce gelen belirli risklere dayandırılabilir ölüm ve hastalık yükü. Cenevre: Dünya Sağlık Örgütü.